Vanuit de verzekeringspolis van de VVE (voor de opstal) zijn er twee belangrijke verplichtingen. Het aanwezig zijn gekeurde brandblussers en een 5-jaarlijkse elektra keuring. Om het voor de eigenaren eenvoudig te houden om aan deze verplichting te voldoen organiseert het bestuur op 18 december een 'klusdag'. Op die vrijdag is de mogelijkheid om uw brandblusser te laten keuren en komt een erkend bedrijf langs om de elektra te keuren. Alle eigenaren hebben hiervoor een mail ontvangen. Als u niet zelf aanwezig kunt zijn die vrijdag bestaat de mogelijkheid om de brandblusser(s) af te geven bij de beheerder. Voor de keuring is het ook mogelijk om de sleutel af te geven bij de beheerder.

Aan een aantal loodsen worden nog reparaties uitgevoerd (afhangen van toegangsdeuren en meterkastdeuren ook worden er voorzieningen getroffen voor de grote deuren waar soms water naar binnenkomt). De betrokken eigenaren zijn op de hoogte gebracht van deze werkzaamheden. 

Door de jaren heen zijn er druppels van de toegangspoorten kwijtgeraakt. We gaan alle druppels op naam registreren. Hiervoor is het nodig om 18 december langs te komen met de druppel. Deze wordt geregistreerd. Alle niet geregistreerde druppels worden 'ongeldig' verklaard en geven dan geen toegang meer. Na 18 december kunnen eventueel niet geregistreerde druppels alsnog tegen geringe kosten geregistreerd worden. Het is dus van belang om uw druppel de 18e aan te (laten) bieden.

De winter heeft nog niet echt van zich laten horen, maar de eerste vorst lijkt er nu toch aan te komen.
Denken jullie er aan dat de watermeters in jullie boxen vorstvrij worden gehouden? We willen graag voorkomen dat we weer dezelfde problemen krijgen als 2 jaar terug. Toen zijn een aantal watermeters bevroren en daardoor gesprongen. Dit heeft nogal wat waterschade gegeven.
Zorg ervoor dat dit je niet overkomt en zorg dat de watermeters vorstvrij worden gehouden!

De VVE is er vooral om de gezamenlijke belangen van het onroerende goed te behartigen. We zitten als eigenaren ‘aan elkaar vast’ en we moeten dus wel samenwerken waar het gaat om onze bestrating, de buitenkant van het pand, onderhoud van het dak enz. Ook omdat we aan elkaar/ bij elkaar zitten is er een huishoudelijk reglement. Hoe gaan we om met de parkeergelegenheid rond de boxen, wat zijn de regels voor het openen van poort en zo voort. Als eigenaar, en binnenkort ook als huurder kunt u op deze site diverse documenten vinden (oa huishoudelijk reglement en de notulen van de VVE vergadering.)

Elk jaar komt de Vereniging van Eigenaren bij elkaar. Dit jaar wordt de vergadering gehouden op 15 maart. Als het goed is hebben de eigenaren en de huurders van de megaboxen aan de Douwenmaat een uitnodiging ontvangen.

Voor de eigenaren start de vergadering om 20.00. In het eerst uur gaat het vooral om zaken die eigenaren aangaan. Om 21.00 schuiven ook de huurders aan. Het is goed om als gezamenlijke gebruikers van het complex eens per jaar een aantal dingen af te stemmen. 

Locatie is nog niet bekend. Daar wordt u tijdig over geïnformeerd. Schrijf deze datum en tijdstip al vast in uw agenda!

 

Voor eigenaren... Dinsdag 17 maart wordt de jaarlijkse VVE vergadering gehouden. Vergadering start om 20.00 uur en wordt (net als vorig jaar) gehouden bij Schildersbedrijf Lensen aan de Hesselterlandweg 75 in Meppel. U heeft per mail ook een uitnodiging ontvangen. Kunt u niet aanwezig zijn of u laten vertegenwoordigen geef dit dan aan bij de secretaris. (zie ook bij 'Contact')